Bakgrunn

Conta utvikler programvare for faktura og regnskap og har i tillegg en rekke tjenester som gjør det lettere drive et firma. Fakturaprogrammet er det mest brukte i norge med over 100 000 aktive brukere. Conta har utviklet flere tjenester og er i sterk vekst og ønsket en ny profil med et mer moderne utrykk. Resultatet ble ny logo, definerte kjerneverdier, illustrasjoner og ny nettside

Løsning


– Kjerneverdier

For å ha et bedre grunnlag for hvordan den nye profilen skulle bli, så var det viktig å få frem hva som var Conta sine kjerneverdier. Så prosessen startet med at jeg bad jeg ledelsen om å sette seg å beskrive hvordan de ønsket å fremstå. Etter endt idémyldring og skriveprosess, ble resultatet kjerneverdiene; Happy, Helpful, Personal, Expert.

– Logo
Conta ønsket et oppdatert uttrykk, men samtidig skille seg ut. De ville ikke virke kjedelige eller kompliserte, men heller utstråle glede, lekenhet og den personlige tonen som de vektlegger i kommunikasjonen sin. Løsningen ble en stilren logo med myke former og et designelement som danner et smil til et ansikt. Logoen har fått vennlige former med et lekent smil på lur som representerer verdiene glad og personlig.

– Illustrasjoner
Illustrasjonene ble utviklet til å består av et persongalleri som representerer de varierte yrkene til Contas kunder. Personene har ansikt for å beholde personligheten. Det er brukt friske farger som harmonerer med Conta sine profilfarger. Flere av illustrasjonene har små detaljer av morsomme ting som skjer. Hår som som blir klippet, katt som leker med, is som faller på pappaen osv.

– Nettside
Happy, helpful, personal, expert.

You may also like

Back to Top